Marka SoulTree czerpie z mądrości Wschodu. Receptury kosmetyków opierają się na ajurwedzie, starożytnej medycynie indyjskiej, a ich skład to bogactwo znanych ze skuteczności ajurwedyjskich roślin i ziół. Pochodzą one bezpośrednio z dzikich zbiorów i małych, organicznych upraw dzięki czemu składniki aktywne preparatów mają większą moc. Rośliny zbierane są ręcznie, z troską, zgodnie z cyklem natury, a ich esencje pozyskiwane we własnym laboratorium firmy – w duchu ajurwedy i idei wildcrafted.
Logotyp SoulTree symbolizuje krąg dobra. Wizualnie przypomina pieczęć, w którą wpisano trzy słowa: ajurwedyjskie – organiczne – etyczne. To symbol zobowiązania przyjętego w duchu indyjskiej tradycji przez założyciela SoulTree, aby to, co za jego pośrednictwem płynie ku światu przynosiło samo dobro. Aby te kosmetyki naprawdę służyły ludziom, nie szkodziły środowisku i pozwalały żyć godnie tym, którzy włożyli trud w ich powstanie.
Obecnie SoulTree jest jedyną indyjską marką kosmetyczną, która co roku otrzymuje niemiecki certyfikat BDIH potwierdzający, że ich wyroby spełniają rygorystyczne normy ekologiczne.